tisdag 23 februari 2010

Hej allihopa.

Snart ger jag upp.

När det smällde till där i december och blev kallt som i graven, ja då var jag den första att påstå att det bara kommer att vara kallt ett tag, sen blir det varmare.
I början av januari drog jag till med "Äsch, nu går vi mot behagligare temperaturer och soliga, fina dagar".
När deti februari fortfarande var kallt tröstade jag mig med att våren snart skulle vara här.


Men nu är det för fan snart mars och temperaturhelvetet är lägre än någonsin! Jag VET att jag bor i Norrland och jag VET att vintrarna kan vara kalla, men så här helvetes förbannade svinigt kallt?! Det strider ju mot allt sunt förnuft att det ens får bo folk här uppe, det är fanimej en gåta varför alla inte tar sitt pick och pack och flyttar till sydligare breddgrader.

Jajjemän, jag är arg.
Jag vill ju vara ute i normala vintertemperaturer (typ -15), sparka med hunden, promenera i flera timmar och grilla korv uppe på något fint berg!
Jag VILL INTE sitta inne och beundra naturen när den sakta fryser sönder.

Skitvinter.

1 kommentar:

  1. helvetes skitjävlasnoppvinter!!! har vi lärt oss ngt till nästa vinter tror du, bara boka thailand 2 månader.

    SvaraRadera