onsdag 9 juni 2010

Bara tänker

Sitter här i soffan och bara tänker. Åtta minuter kvar tills affären bredvid huset öppnar, då ska jag gå dit och köpa TIPP-EX. "TIPP-EX?" tänker ni nu, "det har väl ingen köpt på år och dagar? Finns det ens kvar?" Ingen aning, men jag behöver det. Mäklaren Hejnar ville ha några planlösnings-ritningar och de vi har är inte riktigt aktuella så jag tog på mig den eminenta uppgiften att fixa till dem lite. Var på biblioteket och kopierade igår, ytterligare en stenåldersgrej. Det verkar inte bättre än att jag går bakåt i utvecklingen.

Träffade en kompis igår, en kompis som också är på tjocken, hon ska ha ungefär en månad före mig. Det var kul att surra av sig lite och det verkar som om vi har ungefär samma tankar kring alltihop. Vi slipper i alla fall sitta ensamma med kräkdoftande kläder när bebisarna ploppat ut, känner vi panik är det bara att ringa till varandra.

Knäppskallar tänker jag också på, det finns många såna. Alla är inte knäppskallar på samma sätt men trots det kategoriserar jag dem under samma flik. Orkar inte göra graderingar, precis. Jag gillar inte knäppskallar men det är kul att skratta åt deras knäppa påhitt.

Nu ska jag se om det finns TIPP-EX på affären. Fast jag tänker då minsann inte fråga efter det för då tror de väl att det är nåt fel på mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar