fredag 17 december 2010

Något annat

Jag må vara nära att förvandlas till en sunkmorsa efter knappt två veckor in the business men jag kan fortfarande tänka på andra saker än bajs och rapar.

Varför saltar de inte bröden lite extra, där på brödfabriken? Nu måste man ju använda extrasaltat bregott och eftersom jag är tjock kan jag inte äta det utan får nöja mig med Lätta, på sin höjd. Detta i sin tur innebär att jag måste salta mina mackor för att bli tillfredsställd. Det tycker jag är skitjobbigt för vi har en stor saltburk som det alltid kommer för mycket ur och jag är för snål för att investera i saltmojänger som funkar som de ska. Salt är billigt minsann men snygga och funktionella saltmojänger, de kostar skjortan.

Lite knasigt av AMF-pension va, att be folk skicka ett meddelande som kommer fram om 20 år? Jomen, tänk att få ett sms av sin döde make, typ... det tycker jag låter ganska makabert. Fast det finns det ju mycket här i världen som är.

I en veckas tid ska jag nu vara "veckans blogg" hos Malla. Det innebär att jag flitigt ska svara på kommentarer och skriva fyndiga inlägg. Hur nu det ska gå till, men jag ska verkligen göra mitt bästa. Vem vet, kanske sömnbrist och oregelbundna (om ens existerande) måltider gör hjärnan rapp&rask?

1 kommentar:

  1. Haha, det ädr med bregott har jag funderat på också, men nu är jag preggo så då "unnar" jag mig ;-)

    SV: jodå hon är en bestämd ung dam^^

    SvaraRadera