tisdag 4 oktober 2011

Passa på.

Jag ska nog kamma mig nu medans bebisbarnet sover. Kanske bra att passa på. Plocka ur diskmaskinen och dra tillbaka några av sakerna hon hunnit dra fram.

Kan barn bajsa med flit förresten? För Mini gör det jämt när hon ska sova. Idag hann hon till och med somna innan jag märkte det så jag var tvungen väcka henne igen, självklart tog det evigheter innan hon somnade om.
Minna Medflitbajsarn Fredriksson borde hon nog egentligen ha hetat.

Hon klämde sig förresten igår, det lilla livet. I ytterdörren som gled igen när pappan var ute och fixade med några grejer. Det gick bra, som tur var, men fatta att det måste ha gjort ont. Skinnflådd och blå om fingrarna var hon, men det verkar som om hon har bra läkningförmåga för i morse syntes det knappt.
Fan, hon hinner överallt den där.
Förresten så står hon ganska bra nu utan att hålla i sig i något. Tusans duktig så här på sin tiomånadersdag. Fast vi firar inte månadsdagar som många andra verkar göra. Oftast kommer jag inte ens ihåg dem.

2 kommentarer:

  1. Jahadu, då är det snart dags att på allvar barnsäkra hemmet om du har ett sådant litet "kvicksilver" :-) Jag har en (eller tre) likadana ;-) Kram

    SvaraRadera
  2. åh, grattis på tiomånaders...höhöh :P
    Tänkte, om du vill kan vi ju baka cupcakes ngn dag, haha. Förlåt, jag skojar bara.

    SvaraRadera