torsdag 17 november 2011

Alltid finns det något att haka upp sig på.

Först och främst, tack för alla grattisar! Det blir jättekul med en lillebror, ganska precis lika kul som om det hade blivit en lillasyster.
Thus this.
Fick en kommentar av en "närstående" igår.
"Jaha ja, vad är det då?"
"En pojke är det" (Orkar inte vara dryg och säga "ett barn", de fattar ändå inte)
"Ja men så kul. Äntligen en av det RÄTTA könet".

Förstummad blev jag.
Drog ett tafatt "hehe" och visste inte riktigt vad jag skulle säga. Som tur var, var detta ett telefonsamtal för annars hade personen i fråga sett min stora haka liggandes nånstans nere vid golvet.
Det kom aldrig fram om det var ett skämt eller inte, men hur som helst om det nu skulle ha varit det- sånt där tar jag inte som roligt. Är Minna av FEL kön? Mindre värd? Är jag av fel kön? Personen själv i fråga? Hade det varit SYND om mig om det hade varit en flicka vi väntade?

Så jävla sjuk människa, hopplös som jag är kan jag inte låta bli att haka upp mig på den kommentaren. Finns det faktiskt folk i min närhet som tycker att min lilla fina, perfekta Minnaflicka är snäppet sämre än en pojke? Så hemskt.

3 kommentarer:

  1. öh, så korkat.
    Spelar väl fasen ingen roll vad det blir, lika roligt ändå :)

    SvaraRadera
  2. Ja jösses! Man slutar aldrig förvånas. Ett barn är ett barn. Alltid lika värdefull oavsett vad som sitter mellan benen.

    SvaraRadera
  3. Massor korkat!! Å en gissning vem det var!! :-p nåja precis som du säger!! Väldigt glad för alla mina tjejer!! :-)

    SvaraRadera