tisdag 3 januari 2012

Taktik

Om man inte vill skotta snö ska man se till att vara ganska gravid eller nyförlöst under perioden då snön brukar falla. En alldeles ypperlig, även godtagbar, ursäkt.
Problemet för min del är väl att jag gillar att skotta snö. Ett gratis träningspass brukar jag kalla det, men nu vågar jag inte. Jag får sammandragningar bara av att dammsuga så att skotta tung blötsnö är inget alternativ. Nästa vinter får bli min snöskottningsvinter.

Hela familjen åkte till MVC igår, för att kolla läget med lillebror. SF-måttet har stannat av vilket var bra eftersom det låg nog högt förra gången, hjärtljuden 144 "helt normalt" som vanligt och övriga prover var bara fina. Bra värden med andra ord. Vikten kollade jag aldrig, jag har börjat noja så det är lika bra att vänta till vecka 37 och få stora chocken då. Jag och vågen håller oss på behörigt avstånd från varandra just nu, om jag ska gissa hur många kilon jag dragit på mig säger jag cirka 25. Absolut inget över det. I verkligheten ligger det nog på omkring 8. Kanske 10.

Igår höll Minna på att svimma av ilska när hon inte fick ställa sig upp i sin stol. Hon slutade andas och blev alldeles rödblå i ansiktet men som tur är vet jag att det inte är någon fara. Jag blev nämligen också väldigt arg när jag var liten, ja, så att jag svimmade. Man överlever, tydligtvis.
Lilla Minna. Vilken otur att jag är lika envis som henne. Annars hade hon haft ett gott liv. Det har hon nog nu också i och för sig, men enligt henne hade det säkert varit betydligt lättare om alla bara fogat sig efter hennes vilja.

2 kommentarer:

  1. Haha! Kan tänka mig att dins föräldrar mår lite gott åt just detta fenomen!! :-p sötunge!! Tro det eller ej men Lo börjar också få en dis med humör men det är ju härligt!! :-) vi måste ses nån dag!! :-) kram

    SvaraRadera
  2. Oj, är hon arg det där barnet!? :)
    Hoppas att vi ses på lördag, det är som om umgängesguden eller vad han heter inte vill att vi ska ses!

    SvaraRadera