söndag 28 mars 2010

Jag ska skotta klockan åtta

Förut brukade jag tycka att det var jobbigt att ställa fram klockan till sommartid.
Nu tycker jag mest att det är skönt för det innebär att jag får gå och lägga mig en timme tidigare än vanligt. I alla fal i några dagar tills dess hjärnan fattat att det inte är någon skillnad längre.
Efter 17.00 blir jag ett monster, nämligen. Trött, grinig och fruktansvärd.
Allt jag ska göra måste bli gjort innan dess, annars skiter det sig.

Som rubriken skvallrar om, ska jag ut och skotta om ungefär 20 minuter. Återigen har det kommit äckliga mängder snö och för att ens ha en chans att köra ut bilen ur garaget senare är jag så illa tvungen att forsla bort det som ligger på infarten.
Det är inte speciellt kul att ha hundar när det snöar, de drar in en massa och sen ligger det små blöta pölar överallt och sockarna blir blöta. Eftersom jag inte kan ha blöta sockar på mig (fobi? Väldigt obehagligt i alla fall, blöta sockar) hänger det några par på tork på diverse ställen. Inte så snyggt som inredningsdetalj men vafan gör man?

Resten av dagen ser väl inte ut att bli så spännande den heller. Har slängt igång en tvättmaskin, har några till kvar efter den. Ska stryka gardiner om jag nu lyckas hitta mojängerna utan att bryta ihop. Packa ur en garderob och hänga in jackor och sånt där grejs där inne, just nu ligger de i vardagsrummet och skräpar.
Träna.
EVENTUELLT ta ut hundarna på en promenad. En kort sådan. Håller tummarna för att de ska uträtta sina behov när vi är ute och skottar, då slipper jag fundera på det några timmar.
Ja, och sen ska jag på jobbet och riva igång ett 23-timmarsskift.
Det var den dagen det, kan man väl säga.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar