onsdag 15 januari 2014

Tiden flyr...

Ja, då vaknar man och helt plötsligt är det onsdag- bara så där! Halva januari är snart förbi och trots att det är en fruuuuuktansvärt lång månad- kanske den längsta månaden som finns- har jag en misstanke om att jag, när januari väl är slut, kommer att tycka att dagarna passerade i ett rasande tempo.

Vi renoverar, vi möblerar. Vi jobbar, vi sköter barn. Vi gör vardagssysslor (tvätta, damma, handla) och vi stupar i säng strax efter 21 om kvällarna. Det finns liksom inte utrymme för att "ha tråkigt", trots att årstiden i sig är en ganska rutten årstid när man har två små barn som ska roas så gott det nu går.

Igår var det ju till och med lite soligt. Vi hade barnvakt men den där solen fick vi inte riktigt njuta av, för vi höll på nere i källaren hela dagen. Med "höll på" menar jag inte roliga vuxengrejer, nä, utan läggning av heltäckningsmatta, ihopskruvning av möbler och ihopplockning av saker. Rätt som det var stod barnen på bron och var hemma igen. Trötta men glada efter en dag hos mormor och morfar som, till min stora tacksamhet, både hämtade och skjutsade hem barnen. En tidsbesparing som heter duga! Det är nämligen inte lätt att få ihop timmarna när allt annat också måste göras, på kvällarna har ingen av oss ork till att göra något annat än att slänga oss i soffan, ge varandra en high-five och tyst fira att vi överlevde dagen.

Denna dag går dock i lugnets tecken och ingen kunde vara mer lycklig över det än jag.

Vad gäller graviditet och sånt så är jag fortfarande på tjocken. Finns inte så mycket mer att säga om den saken, faktiskt.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar