tisdag 21 juni 2011

En prilla, sen gonatt. Typ.

Alltså, när man- som jag- har en liten bebis som älskar att vara vaken och upptäcka alla saker som finns runt omkring (sova är för mesproppar va?), då måste man faktiskt anpassa gåochläggasig- tiden efter det också. Med andra ord, strax gonatt.

Jag måste bara hänga tvätten först. Jag har köpt Vanish OxiAction superduperultra extra effektiv mot fläckar på vita plagg, får väl se om de rått på lasagnefläckarna på Minnas nyaste nya vita body. Ja, det var pappan i huset som matade utan haklapp. Samma dag som jag köpt tröjåbäket.

Minna älskar att krypa. Idag kröp hon till sin kompis och drog henne i håret. Hon drar katten i svansen och hunden i örat. Hon har även börjat dra sig upp mot möbler, nu saknas bara att hon börjar dra sig om morgnarna (haha). Det kan jag nog drömma om, alla mina syskonbarn är morgonpiggast i Sverige, det är i och för sig även jag nu när jag vant mig.

Efter jag har hängt tvätten måste jag ut med hunden.
Plocka undan lite.
Egentligen duscha men det ids jag fanimej inte.

Idag sa Minna "huppeli duppeli". Jag tror hon menade "jävla kärring" för hon lät arg när hon sa det. Tack för den då.

1 kommentar:

  1. Tjoho, visst är det roligt då de börjar röra sig, inte en lugn stund =)
    Den där barnmaten är ett helvete, vem fan stoppar i alla färgämnen som inte går bort från kläderna?! Inte från plasttallrikar för den delen heller..
    Vad är planerna för nästa vecka hos familjen Fredriksson/Iversén? Tänkte att det är dags å träffas! Vi är friska den här gången =)
    /L & E

    SvaraRadera