lördag 25 juni 2011

Inte välkommen

Jag har inte önskat er en trevlig midsommar, det är väl lite för sent nu men hoppas att ni hade en fin midsommarafton! Själv började jag dagen med att stiga upp, det är väl i och för sig normalt men jag steg upp 04.20 när Mini tyckte att det var dags att vakna.
På kvällen grillade vi hos storebror med familj, broren himself blev tyvärr utringd på jobb så han var inte ens där. Fantastiskt lugn och skön kväll, men nu blir det snart andra bullar. Party party på gång, inte riktigt ännu men tiden går ju sååååååå fort... tydligtvis. Många verkar tycka det. Jag tycker då inte att den går nåt mycket fortare än vad den alltid har gått. Ibland blir jag så less. Folk kommenterar hur "stor" Mini har blivit och hur "fort" tiden har gått. NÄÄ, vill jag säga då. Tiden har gått precis som den brukar, hon är lite över sex månader och det har tagit henne precis lika länge att bli så stor som hon är nu, sex månader tar alltid sex månader, lika lång tid varje gång. Så det så.

Så till min fråga. Jag har en sån idag nämligen.
Jag undrar om det finns någon människa, alltså någon som ni känner eller har känt eller så, ingen mördare typ, som ni ALDRIG MER skulle släppa in i ert hus? Någon som ni liksom känner att "Nä, den här människan vill jag absolut inte ha att göra med"?
Jag har några stycken. Jag tror inte att de är speciellt ledsna över det, känslan är nog ömsesidig om man säger så, men jag kunde då inte bry mig mindre.
Det är som inte mitt problem om någon inte gillar mig, alla kan inte tycka om alla punkt slut, och ibland vill jag bara kräkas på såna som är så jävla tillgjorda och lena att de inte vågar säga ifrån för att de är rädda att folk ska bli sura. Vad är det värsta som kan hända? En käftsmäll eller? Jag tar hellre det, då kan jag i alla fall gå därifrån och veta att jag sa min åsikt.

2 kommentarer:

  1. Så sant! Såna människor finns det!! Tyvärr! Bara göra sig av med om det går!! Nåja här går tiden fortare än jag skulle önska :-p glas midsommar och ledsen jag missa ditt samtal! Kram

    SvaraRadera
  2. Varje dag jag tittar på mina grannar så har jag lust att slå fast dörren och önska om att R sku va hemma!! /Essi

    SvaraRadera