måndag 3 december 2012

...och vad tror ni händer?!

Just det.
Precis ingenting.

Jag var in på resebyrån (jajjemän, det finns fortfarande sådana uråldriga affärsverksamheter) för att få lite tips på resmål. Resesäljaren rekommenderade något ställe på Gran Canaria, Melonien eller något liknande hette det, där alla hotell kostade strax över 20000-lappen. Alltså, inte HELA hotellet, även om jag faktiskt trodde det för en sekund. Menar, för det priset borde man få minst sjutton hotellrum i fem veckor.
För det priset skulle man få ETT hotellrum UTAN havsutsikt och inget krubb på planet. Tack och hej resetant sa jag och ilade hem för att boka på nätet.
Fast jag klippte mig hos frisören först. Samt handlade.
Äsch, jag har inte bokat ännu, jag måste jobba först.

Jag har alltså klippt mig idag, men det syns inte så mycket. Jag hade god lust att klippa kortkort igen, den mest lättskötta frisyren jag någonsin haft, men i samråd med frisörskan beslutade jag mig för att stå fast vid att spara det långt igen. Jag vill ju verkligen ha långt men mitt tålamod är ungefär lika långt som en myra. En mycket liten myra.
Vi får se vad som händer nästa gång jag går till frisören.


Från det ena till det andra, i morgon fyller min lilla Ärta två år. TVÅ ÅR! Det är ju helt fantastiskt att hon har överlevt så länge trots att jag hade barnvakt åt henne när hon var bebis.
Jag har "bakat" idag, frysta bullar, kakor i lådor och två Daim-glasstårtor. Väldigt lätt och väldigt snabbt även om det var lite lång kö på affären. Om det är någon som önskar att jag ska baka till deras kalas är det bara att höra av sig, lämna lite pengar och säga vad ni ska ha så springer jag på affären åt er. Jag är hyfsat bra på det, ibland blir jag tankspridd och glömmer hälften men då åker jag bara dit en gång till lite senare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar