onsdag 10 augusti 2011

Det är bättre att komma sent än aldrig.

Komma tillbaka till bloggandet alltså. Jag har haft en lång, lång paus under sommaren som ni alla (om det finns någon kvar) garanterat har märkt. Jag har heller inte läst några bloggar, i alla fall inte regelbundet.
Jag har bara varit. Skött bebis, hund och hus. Karl ibland när han varit bakis. Tyvärr har jag totalt missat att sköta om mig själv så nu har jag både unibrow i pannan och fläskringar runt det som en gång var min midja.
Men sommaren har varit bra. Varm och solig och allt det där, garanterat värt ett kilo eller tio plus på vågen.

Så till nutiden, den 28 augusti börjar jag om att jobba, det ska bli skönt!!! Att drälla hemma med en pytte under armen är väl gulligt och så det också men jag har verkligen saknat mitt jobb. Lilla Mini ska vara hemma med pappan ett tag, lite teambuilding kan man väl se det som.

Här hemma har vi byggt upp en vägg och fixat i ordning ett sovrum, ett till är på gång. Mannen i huset har smällt upp ett staket ute och sprungit runt med gräsklipparen i ett desperat försök att hålla gräsmattan i trim. Det har gått ganska bra men jag fattar inte att gräset inte lär sig. Varför ödsla energi på att växa hela tiden när det ändå kommer en gubbe med en maskin och hugger av en?

Egentligen har vi som bara flummat runt här hemma, vi tre människor i familjen. Gått upp på berg och eldat när vi inte fixat nåt i huset, solat, badat och druckit lite vin. Det som folk brukar göra mest hela sommaren.
Det har varit SKÖNT.

Minna har fått två stycken små tänder som hon vägrar visa. Hon bits bara med dem. Ungen har börjat öva på att ställa sig upp så jag håller tummarna för att hon inte ska ramla och slå ut tänderna nu när de äntligen börjat visa sig. Hon äter ALLT utom babyburkmat som innehåller fisk (jag har smakat den och den smakar tvål så jag fattar varför). Hemlagad fisk gillar hon däremot. Kanske för att den smakar mat.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar