lördag 23 mars 2013

Äntligen hemma (jag gör saker omständiga).

Nuförtiden använder de flesta mobilen när de ska fotografera, till vardags i alla fall. Så även jag. Jag kan inte tala för andra men själv är jag fruktansvärt dålig på att föra över bilderna till datorn vilket resulterar i triljoner (eller ungefär 700) filer på telefonen innan jag kommer till skott.

Idag sköt jag. Döm om min förvåning när datorn sa att det fanns 2295 filer att överföra?! Nåja, tänkte jag, den brukar veta bäst.

Den visste fanimej inte ett skit och förde över dubbletter, tre gånger om. Alla bilder jag någonsin tittat på via telefonen, på internet osv, hamnade på min dator. Jag kan säga med en gång, för er som undrar, att NEJ, inget snusk. Jag tittar inte på snusk i telefonen. Skärmen är för liten så man ser inte ordentligt.
Hur som helst, jag har rensat och ordnat och fixat i flera timmar. Mappen "Minna 2011" var den som blev färdig. Ändå bra, nu har jag bara sjutton mappar kvar att göra i ordning.

Här är några highlights från Minnas 2011;






Min tanke är att ordna upp alla bilder och mappar i kronologisk ordning, det går visserligen lättare om man har färre än 2295 filer att gå igenom men då blir det liksom ingen utmaning.....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar