måndag 25 mars 2013

En sån känsla..

När man efter 24 timmars frånvaro (jobb och andra kul saker) kommer hem från jobbet och möts av tre underbara familjemedlemmar!

En minut senare börjar två av dem storlipa och man kommer ihåg hur det är att vara hemma med barnen.
Men nog är det skönt att få sakna dem då och då!

Jag vet inte hur många gånger jag hört folk säga att våren är i antågande, men jag gissar att det är fler än tio, och det bara idag. Det värmer i hjärtat, för allt blir så mycket enklare när man kan vara ute hela dagarna och slipper klä på ungarna sjuttiofyra lager kläder bara för att tvingas ta av dem en stund efteråt då någon av dem poopat i byxan.

Missförstå mig rätt, jag älskar vinter, snö och kyla men när man har en massa fler att göra i ordning känns det mer jobbigt än kul. Därför längtar jag nu till ett väder (och en temperatur) som tillåter mig att skicka ut barnen iklädda endast blöja och tröja!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar