tisdag 15 maj 2012

Träningsditt...och datt.

Kära vänner (och ovänner, bekanta, okända osv.), jag har nu officiellt inte någon ursäkt för att slippa långa och hårda träningspass. Jag tänker inte gå och bli på smällen igen bara för att på så vis komma undan träningen, om ni nu trodde det.

Därför har jag suttit och filat på hur jag egentligen skulle ta och lägga upp själva "omstarten", för vi vet ju alla att det jobbigaste är att få in rutinen (samt att känna sig mest otränad i hela gymet), det går på ett par veckor men de veckorna kan vara otroligt tunga och kännas låååånga.

Följande är vad jag kommit fram till;
Juni månad- tre pass på gymet i veckan, enbart konditionsträning. Morgonpromenader på ungefär 4km blir det var och varannan dag beroende på dagsformen på ungarna och antal sömntimmar under natten.
Juli månad- tre gympass i veckan som förut men två byts ut till styrkepass. Allroundpass, tränar hela kroppen under samma pass. Låga vikter, många repetitioner. Promenaderna fortsätter jag med som förut men förhoppningsvis kommer jag mig ut på en 6km-promenad en kväll i veckan.
Augusti månad- samma som juli men lägger på lite tyngd och minskar antalet repetitioner på styrkepassen.
September månad- jag gnuggar på i samma hjulspår men försöker förbränna lite extra och äta lite mindre. Den 7 oktober åker vi till Turkiet och seriöst, man vill ju inte se ut som sunkigaste tvåbarnsmorsan norr om ekvatorn då.

Det blir bra har jag bestämt, och att upprätthålla träningen under dessa månader är mitt kortsiktiga mål denna gång. Det långsiktiga är att sakta men säkert börja handskas med fria vikter i stället för maskiner samt att börja löpträna under vintern för att 2013 springa tjejmilen i Stockholm med min lillasyster. Det är ett ganska svårt mål för mig eftersom jag helt ärligt har världens sämsta löpteknik. Eller, jag har ingen löpteknik, jag suger på att springa helt enkelt.
Med vikten får det gå som det går, jag tar liksom för givet att det löser sig. Träning och bra kost brukar göra susen alla gånger.

Dags att sköta barn igen, här i huset sköts det mest hela dagarna. Inte skjuts, men ibland har man allt bra lust. Eller vad sägs om en ett och ett halvt-åring med de flesta stora kindtänderna på väg upp samtidigt? Visst låter det trevligt?

1 kommentar:

  1. du kommer fixa det för jag vet att du är en sån som faktiskt inte bara säger, utan även gör.
    barn som får tänder låter inte skitskoj.

    SvaraRadera