måndag 10 september 2012

Nu bra, nu bättre

Nu är jag lite gladare. Se, hon somnade till sist efter att ha rivit tapeter.
Ibland får jag nästan psykbryt alltså, men det går alltid över efter ett litet tag. Att Ongen håller på att få ett gäng tänder hjälper ju liksom inte till att höja hennes humör, precis.

Idag har jag och Wille varit på barnkliniken och gjort pricktest. Det var negativt för mjölk så nu ska vi få börja ge lite vanlig välling och gröt och se om han klarar av att äta det utan att få ont i magen. Spännande. Han är nu 69 cm lång och väger nästan 8,4 kg, min lilla klump.


Nog om barn, det finns ju annat här i livet också, typ träning.
Nu har jag kommit igång ordentligt, äntligen! Jag har köpt hälsokortet, så jag kan gå på gruppträningspass. 84 riksdaler extra i månaden kostar det mig, förutom medlemskapet på gymet som ligger på 179 spänn. (Jag tecknade det för typ 10 år sen och då var det så billigt, så de kan inte höja mitt, haha!). Lätt värt den lilla slanten. Förra veckan tränade jag indoor walking (crosstrainer gruppass), simmade och igår dubbelpass, IW och boxercise. Skitkul. Idag ska jag testa gymstick muskel, tror att jag kommer att gilla det också.
Bara att tuta och köra, mindre än en månad kvar tills vi åker utomlands och även om jag inte blivit smal tills dess vill jag i alla fall känna mig fräsch och relativt tränad.

1 kommentar:

  1. heja vad du kommit igång!
    jag ska höra med leon ang nästa helg, det vore ju onekligen skoj!
    blir nog så att vi tar med nellan, det var svårt med barnvakter i höst.
    måste förresten försöka skaffa barnis till nästa onsdag..har kickoff jö

    SvaraRadera