söndag 4 juli 2010

Existens

Att jag inte bloggar betyder inte att jag inte finns, det betyder bara att det är bra väder eller att jag har annat för mig, så som att plantera, cykla, vara ute, bada, leka med hundarna.. ja ni vet. Sommarsaker.
Snart har jag semester också så då lär det bli ännu mindre aktivitet här i rutan men det är nog ingen som sörjer över det.

Kaffe snart, tycker jag- adresserat till frun på Djupviken. Förresten så är hon duktig på att uppdatera sin blogg så blir ni less på att min är samma lika varje dag- titta inn där en sväng.

För en vecka sedan ungefär (v. 18+1) fick sambomannen känna Ärtan sparka. Hon verkar vara en riktig tuffing, hårt och skoningslöst ska det tydligen vara. För några dagar sedan sparkade eller boxade hon mig i naveln, det var ganska obehagligt men naturligtvis var jag tvungen att gå omkring och storfnissa hur länge som helst, bara för att. Bara för att jag var bland folk och de säkert skulle tycka att jag var pucko. Bara därför.
Igår var Ärtan sur på sin pappa. Då fick hon en sur min som hon sedan hade kvar hela dagen och visade lite då och då. Idag är hon gladare tydligen, för minen är borta. Antingen det eller så är det för att jag duschade igår och pennan var inte vattenfast, jag är inte riktigt säker.

Min nya cykel fungerar utmärkt fast det går trögt i uppförsbackarna. Misstänker att det inte har någonting med cykeln att göra utan mest beror på den som sitter på, dvs. jag. I torsdags cyklade vi till Lillpite. Jag fick en fisk av en liten kille som inte fick ta hem den för sin pappa, stoppade den (fisken, inte killen) i cykelkorgen och cyklade hem, nöjd över dagens fångst.
Fredag- morgonpromenad med hundarna sen cykling till Hamnviken i Öjebyn. Två mil tur och retur, lyckligtvis är min sadel bred som en ladugårdsdörr så röven klarade sig bra.
Igår cyklade jag själv medans sambo och sällskap tittade på fotboll, det var riktigt skönt och ja- jag är nöjd med min nya cykel. Jag ska cykla minst femtio mil i sommar, borde redan börja närma mig fem så det går nog.

Dags att väcka herrn i huset som fått sovmorgon.
Han måste ju hjälpa mig att plantera!

1 kommentar:

  1. haha, jodå, vi ska nog ta oss en kaffe tycker jag! när har du semester? vi skulle ju kunna fara på ngn strand ngn dag. Nellie tror sig rätt fint att sitta och pilla med 10.000 sandkorn :)

    SvaraRadera