fredag 30 juli 2010

Minnesförlust

Det var så länge sedan jag skrev något här så jag hade nästan glömt bort lösenordet. Vad jag har att säga till mitt försvar? Upptagen människa så här på sommaren. Kalas och partaj, trädgårdsfix och ute-i-solen (det som ska föreställa solen). Sjukhusbesök och tråkiga saker som händer vare sig man vill det eller inte.

Ärto-fjärto mår som en prinsessa i magen och vecka 24 har startat med buller och bång. Mest bång faktiskt. Inte så mycket buller- snarare muller då min mage inte riktigt håller med om att järntabletterna är helsikes bra. Lite gaser i magen har dock aldrig dödat någon såvitt jag vet och jag är ganska nöjd över att slippa förstoppning och liknande saker så jag klagar inte. Bara när jag kräks utanför Ö&B, då gillar jag inte läget precis. Alla pratar om att de aldrig får gå på dass men har inte hört någon annan som mår illa av tabletterna trots att det tydligen ska vara en vanlig biverkning.
Nåja, att kräkas är ju inte kul precis men det är väl en del av livet som allting annat.
Kommer bild på kaggen strax.

Sjukhusbesöken finns det väl inte så mycket att berätta om, gamla människor blir sjuka och dör men det känns som ett gissel att inte veta om det är timmar eller dagar kvar för lilla mormor. Organen ger upp ett efter ett och kroppen förstörs av alla gifter som inte tas omhand av lever och njurar. Hon slipper att ha ont i alla fall, det är det bästa med sjukhus- knark i stora lass.
Det är lite ledsamt, att hon aldrig hinner träffa Ärtan, att bebis kommer att växa upp utan egna minnen av en tant som jag själv har så mycket att berätta om.

Hoppas att ni har det fint.
Nu är bilen lagad förresten, det är jag glad över.

3 kommentarer:

  1. usch så tråkigt med din mormor :/ Ledsamt att läsa och alltid jobbigt att förlora någon. Men som du skriver så är det skönt att det finns "knark" som hämmar smärtan så dom ändå får lugn.

    Ta hand om dig! Kram

    SvaraRadera
  2. stackars mormor! du får föra över dina bästa minnen till ärtan :)
    jomen du, vi borde ses ngn dag! till veckan kanske? måndag?

    SvaraRadera
  3. Huvva tråkigt med mormor. :(

    Vad det gäller magdelen och kommentarer om magen och sånt där så är det ju så himla olika hur stor mage man har. Det går inte att jämföra sig med någon annan direkt. Livmodern kan ju ligga framåt eller bakåt och på så vis påverka hur mycket magen sticker ut.
    Att kräkas är inte kul, men jag har nog vant mig. Jag spyr någon gång per dag och det känns som att det är en del av vardagen nu. :P Hoppas bara att mina tänder inte ramlar bort sen...

    SvaraRadera