lördag 10 juli 2010

Strålande

Här i byn skiner solen och fåglarna kvittrar. Flugorna (det finns miljarder av dem här runtomkring) surrar och idag känns livet allmänt bra.
En stor sol+varm luft= Kicki ska bättra på brännan, så alldeles snart, om en timme eller så, ska jag cykla ner till den lokala badplatsen och boka min alldeles egna fläck i sanden. Där ska jag sedan ligga och pressa i några timmar hade jag tänkt.
Hoppas att bremsen (de där äckligt stora, bitande mojängerna) är upptagna av viktiga sysslor idag, det gör mig absolut inget att slippa dem.

Det är fortfarande tidigt så nyheter eller skvaller är det dåligt om, det är det vanliga bara- hundarna är rastade, "frukosten" uppäten och katten har kommit hem för att sova hela dagen. Det kör förbi cirka 100 bilar/minut på stora vägen, "Midnight Sun Internationals" har dragit igång. Igår satt majoriteten av invånarna i byn och drack både det ena och det andra på sina uteplatser, jag kände mig ganska utanför när jag cyklade förbi festfolket men jag tröstar mig med att jag är i betydligt bättre form än de flesta av dem idag.

1 kommentar:

  1. spelar inte så stor roll vem som kommer till vem, har lovat luncha med en kl 11 så om du ids kanske du kan komma mot stan?

    SvaraRadera