söndag 11 juli 2010

Strandstress

När jag ska ha en sola-och bada-dag stiger jag alltid upp tidigt. Jag vill vara först på stranden (inte störst) och välja den bästa platsen (i sanden för nu måste jag gräva en, om än liten, grop åt Ärtan när jag ska ligga på mage). Jag smörjer in mig hemma- vem vill egentligen hålla på och kladda med krämer det första man gör- och packar ner det nödvändigaste. Tror jag. Alltid är det något som ligger kvar hemma på någon stol och skräpar.
Sedan åker jag dit och blir rastlös efter tjugo minuter.

Meeeen, vill man få en fin solbränna får man tåla lite rastlöshet. Idag är det dessutom stranddag med jobbet så det ska nog gå bra.

1 kommentar:

  1. då hoppas jag du ser det här :) jag hade tänkt messa dig typ nu för att säga att jag far på stranden med barnen om det är fint imorgon men att du hade ju kunnat hänga med :) men förstår att mormorn ska firas!
    i övrigt är jag nog inte så fasligt upptagen, ska jobba lite hemifrån och fixa på gård och inomhus så hör bara av dig om du har tid ngn dag :)

    SvaraRadera