fredag 19 augusti 2011

Jag drar

Jag drar på äventyr i helgen, om ni nu undrar vart jag tagit vägen.

För jag ska göra något hemligt.
Fast ni får veta det sen, om jag kommer tillbaka vill säga... farligt, spännande.

--------
Jag har tappat räkningen på hur många nätter jag varit vaken, inte ett gott tecken. Lillfjärten Minna är fortfarande snorig, vi lider alla tre. Men sömn är ju överskattat har jag hört.
Vi har varit på BVC med snärtan idag.
9190 g
71 cm
Hon fick högsta betyg av barnmorskan.
Om någon undrar så fick jag svar på en fråga jag hade, nämligen om Minnas vana att vakna vid 4-snåret för att äta var normal eller inte.
I och med att hon då sovit nio timmar i sträck räknas det INTE som att hon äter "på natten". Hon vaknar helt enkelt på grund av att hon är hungrig som en varg (märks på vrålet om inte annat) och inte för att jag skämt bort henne med flaskan. BM rekommenderade att vi skulle fortsätta ge henne mat så slipper vi en megahungrig bebis som skriker i två timmar bara för att hon inte "ska" ha mat före klockan 06. Det kommer inte att bli någon skillnad heller, dvs. hon kommer inte att sluta vakna för att vi inte ger henne mat eftersom hon vaknar på grund av att hon är hungrig. Hon följer viktkurvan perfekt och behöver den där extra frukosten då hon är så otroligt aktiv och rörlig hela tiden. Annars hade hon inte gått upp ordentligt i vikt.
Så är det med den saken.
Visst hade det varit bekvämt att inte behöva kliva upp och blanda den där flaskan men va tusan, man skaffar ju inte bebisar för att det är bekvämt. Tids nog slutar hon med extrafrukost och skulle hon nu mot förmodan inte göra det är det väl något jag får leva med.


3 kommentarer:

  1. Lycka till med äventyret, ser framemot att se vad du hittat på /Essi

    SvaraRadera
  2. Tack :) sen för allas kännedom, jag menade naturligtvis barnsköterskan.

    SvaraRadera
  3. hoppas hon tar sovmorgon EN dag. Snart :)

    SvaraRadera