måndag 29 augusti 2011

Som kola.

Alltså, jag är ju förjävla seg.
Men vad ska man egentligen blogga om när allting bara skiter sig? Det som skiter sig, är väl det naturliga svaret på den frågan, till och med jag förstår det, problemet är bara att jag blir passiv när inget går som jag vill. Jag har ingen lust att skriva om en gnällig unge, en ryggskottig sambo (inte hans fel) och en hund som kräks. Inte heller vill jag upplysa min omgivning om min krånglande mage, tvätten som aldrig verkar ta slut (ond cirkel) eller att vårt hus är dammigt hela tiden trots att jag går med putsduken i handen dag ut och dag in.
Jag blir helt enkelt halvt deprimerad när allt går åt helvete och då orkar jag inte göra någonting. Som tur är går det snabbt över.

Ikväll börjar jag om att JOBBA! Så onaturligt härligt. Äntligen kommer jag att få möjligheten att faktiskt sakna lilla Ärto-Fjärto, när vi inte ser varandra tjugofyra timmar om dygnet sju dagar i veckan. Jag är nästan helt säker på att hon kommer att uppskatta mig mer också. Just nu är det pa-PA-pappa-pa hon säger när hon är glad, Ma-Ma-Mamamamama gnäller hon fram när hon är trött/sur/ledsen/allmänt gnällig. Det får mig att vilja dö stora irritationsdöden ibland, speciellt när jag är så trött att jag nästan svimmar.

Från det ena till det andra, igår beställde jag en ny bilbarnstol, en Britax Two-Way. Som den oansvariga förälder jag är kollade jag inte upp omdömen och sånt först och märkte i morse att många tycker att det är en sämre stol för små barn. Well, well, säger jag och tänker på hur det var förr i tiden när bilbarnstolar knappt existerade. Sambons föräldrar hade honom liggandes i baksätet när han var riktigt liten, när han blev större bältade de fast honom i en cykelbarnstol. Själv fick jag, när jag var lite större än en melon, sitta i knä. Jag hade ju tre äldre syskon och två föräldrar så det blev liksom lite dåligt om plats. Allt eftersom tiden gick fick jag två yngre syskon. Denna ekvation löste sig galant, det fanns ju tre knä-platser där bak.
Jag tror nog att Minnas Two-Way stol duger fint.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar