söndag 14 augusti 2011

Slappa dagen, slappa magen.

Jag känner mig så jävla sunkig, trots att jag duschade igår. Måste plocka ögonbrynen, fila fötterna som är hårda efter sommarens barfotagåing, raka benen, banta, ta av mig mjukiskläderna och borsta tänderna. Men JA ORK IT! En vansinnigt deprimerande håglöshet har omringat mig och lagt sig som en tung, blöt filt. Ja ork it. Kanske ikväll. Kanske imorrn. Kanske på söndagen om två veckor, dagen innan jag börjar jobba. Borsta tänderna ska jag väl ta och göra före kanske, men det andra vettefan.

Det är väl bara att bryta ihop och gå vidare gissar jag.
Men man får väl bli less ibland? Så där less så man bara vill kräkas rakt ut och sitta kvar.


Såg kändisen Monstermalla i lokaltidningen igår. Hon har fint hemma och är duktig. Ibland blir jag arg på såna människor men jag inser att det egentligen är mig själv jag blir förbannad på. För att jag är en slöröv. För det mesta blir jag imponerad av folk som jobbar häcken av sig utan att klaga speciellt mycket, de förtjänar verkligen uppmärksamhet. Fast jag ska nog ändå starta en egen tidning och ha med folk som jag själv, som latar sig i soffan och tycker och tänker om allt som händer i världen utan att egentligen ha någon riktig aning om någonting.

Läste ni förresten om gubben som satte fast några tjuvar? Han bodde långt ute i skogen och blev misstänksam när en bil körde bakom honom på landsvägen. Det brukade aldrig köra någon annan bil där, så han tog registreringsnumret och tror ni inte att det var elaka bovar?! Lite hederlig misstänksamhet är ALDRIG fel.
Sensmoralen är väl; Var skeptisk mot allt och alla. Det kan vara tjuvar.

1 kommentar:

  1. haha, skeptisk I will be! jag blir faktiskt själv irri på såna som mig, jag önskar (fast bara vissa dagar) att jag istället kunde sätta ner röver och ta det lugnt. Men men, det är en lång vinter till slapperi! :D
    Antar att det kanske inte hinns med så mkt tältande innan frosten kommer? i helgen kommer bror min m sambo, vi ska nog isolera och äta gott. Ni får gärna komma och hänga med oss om ni vill, man måste inte arbeta. Nämn det där om mat till Emil så kommr ni väl? :P
    Just ja, när var det ni skulle ha party?

    SvaraRadera