tisdag 31 maj 2011

Så passande.

I morse när det INTE regnade klippte jag grannens gräs med en sån där gräsklippare utan motor som man puttar framåt med stor möda.
Bra träning och grannen blev glad.
Jag däremot tog ut mig så till den milda grad att jag fick yrsel och svettanfall, då blev grannen orolig och sa att jag aldrig mer fick klippa hennes gräs.
Det är lugnt, sa jag. I slutet av sommaren kommer jag att kunna klippa utan problem, jag är bara otränad. Man måste chocka kroppen då och då.
Grannen tittade på mig och suckade djupt. Du är it i ordning sa hon.

Sen gick vi på promenad, jag, sambon och hunden. Det regnade fortfarande INTE.

När vi kom hem började regnet.
Jag tog mig en välbehövlig dusch (i duschen, inte i regnet), och där, i duschkabinens lilla hörn, fick jag en alldeles lysande idé.
För alltså, lite dåligt väder har väl ingen dött av? Inomhusaktiviteter är underskattade.
Vi packade våra väskor och åkte- till ortens äventyrsbad. Där badade vi, åkte rutschkanor och bubblade bubbelpool. Mini tyckte att det var alla tiders men hon vågade inte åka största rutschkanan (hon vågade bara åka en, en pyttig, och då satt hon i sin pappas knä. Inte så konstigt kanske, hon är ju inte ens sex månader).
Vi hade kul, Mini hade kul och alla var glada.
Små bebisar är faktiskt sjukt anpassningsbara. Jag tror att det oftast är vi föräldrar som gör saker svårare än vad de är och inbillar oss att vissa grejer inte funkar att göra när man har en bebis med sig. En del aktiviteter blir självklart lite omständliga, men oftast inte omöjliga. Skulle kunna tänka mig att fallskärmshoppning och bungyjump inte är speciellt lämpliga däremot.

Det åskar här nu. Våra TV-kanaler försvinner när det regnar, så otroligt praktiskt. Då har man inget annat val än att plocka undan och fixa till, för vem fasiken ids ligga i soffan och slöa när man inte kan titta på TV? Synd bara att det är tisdag och Crime Night på TV4Fakta. Det är typ det enda jag brukar se på TV.
Det kommer väl fler tisdagar hoppas jag.

3 kommentarer:

  1. Alltså,jag drömde att du renoverade våran trapp inatt,och nu tror jag att jag känner dig,haha!
    Så sjukt,men den blev snygg iaf :p

    SvaraRadera
  2. Den blev grymt snygg,precis som vi ville ha den;Vitmålad och med spottar =)

    Du tiggde varken vin eller cigg,svor eller gormade.Jag däremot satt och söp och tittade på medan du jobbade.Mouhaha!

    SvaraRadera
  3. bra där, man ska inte låta varken väder eller bebisar stoppa ens planer :) bebisen vill dessutom nästan alltid haka på på äventyr!

    SvaraRadera