söndag 1 maj 2011

Asså vaddå?

Skatteverket gör reklam för att man ska e-deklarera. Det är väl bra men jag förstår inte hur de kan motivera det med att det "behövs mindre resurser = bra för miljön". Det är ju nämligen så att de skickar ut papper till alla som ska deklarera, oavsett om de ska deklarera på internet eller inte. Om man nu ska vara snäll mot miljön, borde man inte kunna tacka nej till pappersdeklarationen då? Logga in på sidan och kryssa i någon liten ruta eller nåt, typ "nej tack, jag behöver inget papper nästa år skicka mig bara ett sms som påminner mig om att deklarera"? De skulle garanterat kunna spara in på lite personal då. Portokostnaderna skulle definitivt minska. Jag i min tur skulle slippa se det där jävla pappret. Jag har tänkt sätta in det i en pärm men jag verkar aldrig komma till skott, jag bara flyttar pappret runt runt i hela huset.

Dagen idag har gått skitfort. När Mini vaknade i morse var jag så jävla trött, jag plockade upp henne och bar henne direkt till hennes far. "Du får ta´na. Jag ska gå ner och lägga mig igen. Kom och väck mig när du blir less" sa jag helt ärligt och traskade tillbaka till sängen. Jag sov till halv elva, det kändes alldeles otroligt bra.
Trots min sovmorgon är jag redan trött så det blir en tidig kväll ikväll. Väldigt tidig, typ nu. GOnatt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar