onsdag 18 maj 2011

Soon we drar på road trip.

Åh fi, så skönt det ska bli att komma bort ett tag! Ibland är man glad över att man faktiskt sparar pengar. Det är inte så kul just när man sparar dem (de är väl till för att användas direkt egentligen va?) men vid såna här tillfällen är det skönt att slippa snåla.

Sparar ni till ert/era barn? Själv tycker jag att det är en bra grej, då har de ju ett litet kapital senare i livet om de nu skulle råkas vilja flytta hemifrån/resa jorden runt/köpa sprit och cigaretter. Jag har bestämt att Mini ska ha minst 50000 på sparkontot den dag hon fyller 18- ni får väl fortsätta följa bloggen för att se om det lyckas men det borde inte vara så omöjligt.

Nu ska jag fortsätta fixa med grejerna som är kvar, proppa i Mini mat till exempel.

2 kommentarer:

  1. Vi sparar åt Elsa, jag tycker att det är lättare att spara åt henne än åt mig själv :)
    Hoppas ni får en fin semester/roadtrip!

    SvaraRadera
  2. Vi var o öppnade sparkonto till Astrid idag:-) får man fråga hur mycket ni sparar? Har ni en fast summa varje månad?

    SvaraRadera