söndag 18 september 2011

Brun-utan-sol

Så här stor har hon hunnit bli nu, Minimojen. 9½ månad. Hon säger en massa ord, jag förstår att ni vill veta vilka, det är ju oerhört intressant.
Mamma och pappa, så klart. Mjau. Kisse. Voff. Titta. Där (fast det låter mer som DÄ!). Ja alltså, jag tycker ju att det räknas som "en massa", det beror lite på vad man jämför med. Jag jämför med när hon var tre månader gammal.
Hon har även lärt sig peka fast använder två fingrar. Hon är bäst på att klappa händerna. Ett underbarn, in deed.

Idag har sambon och hans far rensat skorstenen från isolering. Det var jättebra men de glömde en liten detalj- sot. I en skorsten finns det sot. Det blev jag varse när Mini kom krypandes, hennes ögon och tänder syntes superbra i allt det svarta hon hade i ansiktet. Sjuttiofyra skurningar och ett ordentligt bebisbad senare är det NÄSTAN sotfritt i huset.

Kära svärmor har rensat mina rabatter. Jag skämdes för det var så mycket ogräs, i sommar har jag enbart koncentrerat mig på att leva (två månader) och mått ganska illa (en månad). Nu är de i alla fall ogräsfria och jag är enormt tacksam. Enormt.

1 kommentar:

  1. jag glömde bort att jag hade fotbollsmatch idag, sorry.
    jag jobbar samma tid alla dagar, halv 8 till fyra. ska kolla vad du hade för lediga tider så hör jag av mig haha :D

    SvaraRadera