tisdag 20 september 2011

Ledig blev jobbig.

Jag skulle ha varit helledig fram till fredag kl. 22, det såg jag verkligen fram emot. Men vad händer? Jo, en timmes jobb nu på förmiddagen pga. vårdcentralsbesök för brukaren. Bilbesiktning i morgon. MVC-tid för provtagning på torsdag, fredagen bjuder på ett extrainsatt personalmöte (bokat av mig så det är väl mitt eget fel).
Förkylningen jag drabbas av en gång vart femte år har slagit till med full kraft och jag vill bara sova.

Men, med min nya förbättrade inställning till livet tänker jag "det är väl inte hela världen". För det är det ju inte. Det kunde ha varit värre.

Jag höll förresten på att bli spetsad häromkvällen, sambon hade bäddat med ett nytt täcke och det var fullt med spikar i det. En gång för länge sen har jag haft det uppspikat framför en dörr (fråga inte) och spikarna blev alltså aldrig borttagna. Där satt jag, mitt i natten, och petade ut små vita spikar som knappt syntes och förbannade sambon i all hemlighet. Man bäddar väl inte med spiktäcken till sin gravida flickvän, va?! Nä, det är way out of order.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar