fredag 6 april 2012

En långfredag som denna.

Vad gör folk?

Själv har jag, i brist på barnafödande, satt igång med olika små projekt.
Kylen såg ut som en äckelbomb så den har jag skurat ur. Proppade in så många hyllor och lådor i diskmaskinen som möjligt och hade en otrolig tur att jag till sist fick upp den när den var klar för det hade kilat fast någonstans.

Jag ska putsa fönstret och byta gardin i köket. Sen ska jag rensa ut någon låda någonstans så att bebisens kläder får plats, garanterat dagens tristaste uppgift. Jag hatar att städa ur lådor för ungefär när jag är halvklar (har rivit ur allt) brukar jag bli less och börja med något annat. Det slutar alltid med att jag suckande och stönande rafsar ihop grejerna i en påse och ställer den i en garderob. Nåja, eftersom det är jättelånga fredagen idag borde jag rimligtvis hinna fixa ordentligt.

Just nu har jag tagit paus. Jag lyssnar på urgamla 1001 powerballads och känner mig så där lagomt halvcool.
Nej, innan ni säger något, jag tänker INTE gå ut och sola. Hormonerna gör att jag blir ojämnt fläckig i ansiktet, det ser ut som om någon kastat lera på mig ungefär.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar