tisdag 10 april 2012

Lugna gatan

Så perfekt det kan bli, Hortlax simhall hade barnbad mellan 10&12 så vi drog dit och var där prick 10. Badade en halvtimme, åkte hem, käkade lunch och slängde i säng lillmonstret som var nära att däcka hur som helst. Nästan tre timmar sov hon. Det tar på krafterna att bada, det märkte jag också för jag kan ärligt säga att jag sov i en och en halv timme. Resten av tiden vilade jag.

Det som blev över av dagen använde vi till att hälsa på sambons lillebror, när vi kom hem lagade vi middag och satt i soffan. Välspenderade timmar må jag säga. Har faktiskt känt mig rätt pigg idag och det njuter jag verkligen av för vem vet hur jag mår i morgon? Självklart förutsätter jag att jag ska må bra, negativa tankar ger bara negativt resultat, samtidigt måste jag ju vara realistisk någonstans också. Man kan må lite hur som helst så här på slutet, men jag planerar som sagt alltid för en bra morgondag!

Så, i morgon blir det barnmorskebesök på morgonen, jag ska be om en hinnsvepning om jag vågar (och om det går), då kanske hela karusellen startar ordentligt. Är däremot lite rädd för att jag ska få de där hemska magkramperna igen, BM hade ju faktiskt varit där och pillat litegrann i måndags innan jag fick dem och inte ledde det till någon bebis inte, nädå. Bara bittra tårar och självömkan.
Efter det-hem och full fart med Minna ett tag innan det är dags för hennes och min lunchvila. Dagens höjdpunkt kommer efter det, dusch och bastu i Öjebyn medans sambon sköter ruljansen med barnet. Synd att det inte är ångbastu men man kan ju inte få allt här i världen.
Bla bla bla hem laga middag bla bla.
Sova.
Föda barn. Kanske. Men räkna inte med det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar