söndag 8 april 2012

Plus två

Ingen påskbebis verkar det bli, men vädret har ju varit underbart så jag klagar inte! Jag har suttit inne och tittat på det. Vädret alltså. Mycket trevligt.

Idag kommer vårt egna lilla monster hem, det blev precis lagom länge för att man ska hinna börja sakna henne lite men ändå inte alltför mycket! Nu hoppas jag bara att lillebror ligger kvar ett par, tre-fyra dagar till så att jag (och hon) får lite vardag innan det är dags. Vore ju typiskt om hon kommer hem i eftermiddag och måste åka bort igen i morgon, fast jag misstänker att det inte kommer att bli så. Jag är nästan 100% säker på att det inte kommer att bli så.
Visst är vi lika glada för det?

Men igår hade jag verkligen en bitterdag.
Arg och elak och tjock satt jag hemma och beklagade mig över livets orättvisor- såna dagar måste man få ha ibland.
Idag är jag inte lika bitter som tur är.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar