tisdag 3 april 2012

Jag vet sedan tidigare..

... att inget får en förlossning att starta förutom att bebisen vill ut. Det var alltså inte därför jag idag körde värsta städrycket, utan det var för att jag känner mig pigg som en mört. Hade god hjälp av sambon men mindre god hjälp av ettåringen som mest drog fram alla saker jag plockade undan.

En välbehövlig skurning av tvättstugan hanns med också, mitt i allt. Jag lär sova gott inatt.

I morgon är det onsdag, på torsdag åker Minna med sin farmor och farfar till gammelmormor och gammelmorfar i Västerbotten. Hon blir borta till på söndag så det vore bra planering om unge herr Fredriksson kunde behaga dyka upp i morgon eller på torsdag. Eftersom vi har tänkt att stanna på BB i några dygn skulle det bli perfekt, vi kan komma hem och "landa" på lördagen och få ett dygn för oss själva innan virvelvinden susar in i huset igen. Blir det inte så, må det väl vara.

Grymt trött är jag. Blir att knapra några panodil (det straffar sig att väga ett ton och röra på sig en hel dag) och sen sova.

Jag skulle förresten behöva hjälp av någon frivillig hemmasnickrare att fixa en headboard till sängen, alltså bara en gjord av spånskiva, lite skumgummi eller liknande och nåt fint tyg. Inte speciellt svårt, jag vet, men det är alltid roligare när man är två och jag vill inte lägga mer projekt på sambon- man kan säga att han har mer än nog för tillfället! :D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar