torsdag 28 november 2013

Alltid finns det något att vänta på.

Att bli avlöst från sitt nattskift till exempel, det väntar jag på nu.

Mest av allt väntar jag på att få bilderna från fotograferingen av mina barn. Det var en timmes helvete och jag hoppas verkligen att det var värt besväret.


Under kategorin övrigt nytt kan jag ju nämna att vi var och tittade på ett hus igår. Det var helt okej och jag skulle definitivt kunna bo där. Meeeen.... kan man kalla det ett I-landsproblem när man är irriterad över att man redan har ett hus som måste säljas först? Jag gissar att man kan det. Mäklaren kommer i alla fall till oss nästa vecka för värdering, då får vi se om det blir bu eller bä från hans sida. Mäklare brukar väl oftast säga "bä", de är de mest överdrivet positiva människor jag vet (alla utom en som jag träffade men han har gått i pension nu) och inbillar folk att de kommer att få sälja huset på två röda och gå med superstor vinst.
Jag är negativ. Bättre det än att bli besviken, i alla fall när det gäller husförsäljning.

1 kommentar:

  1. Hej Kicki! Vad kul att du tittade in hos mig :)

    Ja du, det där med vidöppet är inte så skoj... Var helt hundra på att trean också skulle komma vidöppet men han låg helt perfekt. Faktiskt låg han helt optimalt, sa barnmorskorna. Vet inte om det berodde på att jag fött två tidigare och med det vidgat mig eller om det bara var han som gjorde ett bättre jobb än sina storasyskon.

    Sen så kom han ut med ett huj. Endast 1,5 timmar var jag inne på förlossningen och allt som allt tog det mindre än 6 timmar, från första riktiga värken. Krystvärkarna varade bara i 13 minuter. Tjohoo!!

    Allt gick jättebra och det blev bra två stygn inne i mig. Så jag kan säga att detta var fantastiskt även om smärtan var vidrigaste än alla helvetes käftar. Mycket för att jag inte hann få bedövning. Men i efterhand så är jag mycket glad för den snabba förlossningen. "en snabb förlossning ger ofta en snabb återhämtning hos mamman" sa en barnmorska på BB. Hon verkar ha rätt.

    Fick du lite svar på dina funderingar? Eller kanske bara fler frågor ;)
    Önskar dig all lycka till! Heja dig!!
    Kram
    Helena

    SvaraRadera