onsdag 6 november 2013

En klump i halsen.

Googlar man "klump i halsen" får man fram strupcancer och panikångest som mest troliga alternativ. Efter idag lär man även hitta min blogg men det är sekundärt.

Då detta med klumpar i halsar har varit högst aktuellt för mig på senare tid ska jag utveckla det en smula.
Jag var ju lamslagen av en extra aggressiv förkylning häromveckan. Den gick, så som förkylningar sig bör, över men lämnade efter sig en ovälkommen klump i halsen. Jag tänkte först att det var slem som satt fast och svalde som en galning för att försöka få bort det. Inget hände, trots att jag gick omkring som en idiot och svalde luft hela dagarna. Eller jo, jag rapade ganska mycket men det hjälpte inte i klumpfrågan.
De senaste dagarna har den som växt och har nu blivit ganska obehagligt stor. Den syns inte men jag kan lova att den känns! Då jag inte var speciellt övertygad om att jag hade varken strupcancer eller panikångest valde jag att få en 2nd opinion hos en riktig doktor.

Så, för att göra en ganska lång historia kort- om ni får en klump i halsen KAN det förutom ovanstående sjukdomar även vara en förstorad sköldkörtel. Nu vet ni det.


Några andra grejer som kan vara kul att veta är att jag åkte på jobbet utan strumpor igår kväll, hallen är fortfarande inte klar och i morgon ska vi åka till IKEA för ungarna ska få en ny säng. Vi har tillsammans listat ut att den bör rymmas i bilen, gör den inte det kan ni få höra historien om de som köpte en ny säng men var tvungna att lämna den 20 mil hemifrån.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar