fredag 1 november 2013

Gör om, gör rätt!

Jag har länge funderat på hur jag ska lösa ett hall-problem vi har hemma. Liten hall + många skor och mycket kläder = halvorganiserat kaos.
Häromveckan fick jag äntligen rätsida på hur det ska se ut för att fundera på bästa möjliga sätt. Alltid en bra början. Sen började jakten på sko- och hatthylla.

Då jag, i mitt huvud, vet precis hur jag vill att det ska se ut har jag så klart även en klar uppfattning om vilka möbler jag vill ha. Bekymret med detta är att jag bor i en stad med väldigt begränsat utbud samt att jag har en begränsad budget som ställer till det lite då och då.
Efter många resor till stadens möbelaffärer, humöret sämre och sämre för varje gång, hittade jag det jag sökte på en köp&sälj-sida på facebook!

Nämligen:


Dessa relativt otympliga men absolut optimala hallmöbler hämtades igår, de ska slipas och målas för att sedan hängas på plats. Då det finns ett hundratal människor (ironin flödar) som är fruktansvärt intresserade av min hall så kommer jag faktiskt att lägga upp före- och efterbilder, om inte annat för att jag själv ska kunna förundras över den totala skillnaden.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar