måndag 25 november 2013

Frågor, frågor...frågor.

Jag undrar över lite allt möjligt nu för tiden.

Till exempel om man ska våga köpa ett hus trots att man inte har sålt det man har. Nu ligger ju vårt hus inte ens ute till försäljning ännu men med lite fix och trix skulle vi nog kunna vara klara med det vi vill göra till januari någon gång. Huset vi funderar på är till salu...

Sen har jag funderingar kring bebisar och förlossningar. Jag googlar och googlar men hittar inget vettigt svar på frågan om varför mina två första barn föddes i vidöppen bjudning. Ser jag konstig ut där inne? Var det slumpen?
Är det därför förlossningen tar så lång tid på sig att starta på riktigt? Kan jag förvänta mig samma nu inför tredje? Om tredje roterar som den ska där i magen, sjunker ner och förlossningen kommer igång "som vanligt", kommer den då liksom att bara ramla ut då syskonen har banat väg med sina extra breda vidöppna bjudningar?
Många frågetecken, lite svar. Det enda jag fått fram är att om man föder första barnet i vidöppen bjudning är sannolikheten att nästa barn föds så 8% större. Bådar inte gott inför nästa med andra ord.. jag är säker på att det kommer att gå bra men jag är nyfiken på hur skedet blir när barnet kommer ut helt som det ska, jag tyckte ju att FL med nummer 2 var lindrig trots ett långt öppningsskede och två timmars krystning, tänk hur lätt som en plättsmet det skulle vara om lilla Ärtan 3 låg rätt vid utfärden!
Det är länge kvar så jag hinner nog fundera färdigt på den frågan. Finns väl inte så mycket jag kan påverka just där.

Jag undrar även över när trissvinsten kommer, vad jag glömt skriva på handlingslistan och i vilken vecka jag ska på nästa barnmorskebesök.


1 kommentar:

  1. Jag har funderat på exakt samma sak. Kevin föddes också i vidöppen bjudning och jag skulle hemskt gärna slippa det igen. Jag har också googlat, men inte fått något svar. Pratade med någon som nämnde att formen eller storleken på mammans bäckenöppning kunde vara anledningen till att de blir så. Men jag har ingen aning?

    SvaraRadera