tisdag 19 november 2013

Stick ut ögona på 'na bara..

Stort rabalder över barnprogram igen, den här gången är det "Philofix" som får stå i skamvrån för att ha lemlästat en docka och gjort en lampa av den.
Jag gissar att redaktionen sitter och tjurar över lättstötta föräldrar.
Men alltså, på allvar. Hade min treåring råkat se det hade jag nog blivit rabiat. För det första hade hon garanterat försökt leta fram närmaste vassa föremål, med en treårings list är allt möjligt bara de lägger manken till, för att sedan hacka sin docka i småbitar. Att fortsätta hacka på lillebror- inte heller det en omöjlighet. Nu finns jag ju alltid i närheten och hade med största sannolikhet avbrutit blodbadet redan vid dockslakten men ÄNDÅ! Det var nog det dummaste pyssel jag någonsin hört talas om och då ligger ändå pärlplattor och tomtar av toarullar högt uppe på min lista.

Vilka barn är ens intresserade av att ha en sönderstucken docka som LAMPA? Personligen hade nog mitt 6-åriga jag slängt ut den genom fönstret redan första kvällen.

Det finns mycket knäppt här i världen, varför göra den ännu knasigare?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar