söndag 1 december 2013

Ingen startsträcka.

Här är fullt upp från sekunden barnen slår upp sin små blå på morgonen. Byta blöja, morgonpink, göra upp eld, hämta tidning. Slå på kaffet, fixa välling, mata katten. Avstyra syskonbråk, servera välling. Skynda att skumma igenom nyheterna innan flaskorna tömts. Precis nu har barnen kastrullkonsert i vardagsrummet. Två låtar på repertoaren, old Macdonald och Lilla snigel.

Sen när visas förresten julkalendern 8.45?! Är det kanske helgtider? Mina barn gör ingen skillnad på veckodagarna, här vaknas det kring 06 oavsett, att det är kallt och vinter och mörkt och helg skiter de högaktningsfullt i. Så att ändra programtider på helgerna är inte populärt, det ruckar deras världsbild. Och min lugn-tid.

1 kommentar:

  1. Hej där! Nu först såg jag kommentaren i min blogg om vidöppen hjässbjudning. Jag vet inte om det är större risk/chans att barn nr 3 också kommer ut så, men det låter ju inte helt otroligt om det var så för de båda första!( kan ju var ditt bäckens form som gör att barnen ligger och roterar så) Tyvärr är det ju lite trängre för barnen att komma ut så, därför kan det vara lite längre utdrivningsskede,och man kan tidigt känna krystkänsla. Men har du bara bra kraftfulla värkar (och ibland kanske kombinerat med värkstimulerande dropp) så är det inga problem att föda barn i vidöppen hjässbjudning. Lycka till :) Trevlig blogg du har,måste titta vidare här inne !

    SvaraRadera