torsdag 12 december 2013

MVC, husvärdering och andra ytterst spännande saker.

Igår var mäklaren förbi och värderade vårt hus. Det ser bra ut. Hoppas bara att folk är köpsugna efter jul och nyår. Ett hus där framåt vårkanten sitter väl aldrig fel?

Nu på morgonen åker jag direkt från jobbet till MVC och barnmorskebesök. Jag känner mig väl inte speciellt upprymd över att åka dit, för det första är det bara de trista rutinkontrollerna (jo, jag vet, superbra för att kolla så att allt står rätt till yadda yadda) och för det andra så har jag slarvat med järntabletterna och vill kunna fortsätta förneka att jag behöver de illamåendeframkallande, magstörande rödlila pillren.
Barnmorskan på MVC är inte samma som den jag hade de andra två graviditeterna och jag upplever att jag saknar min förra. Man ska kanske inte jämföra men kunskaps- och erfarenhetsmässigt hade min förra betydligt mer att tillföra. Att höra "jag vet inte riktigt" på var och varannan fråga gör att det känns smått onödigt att ens fråga något.
Men kontrollerna lär väl utföras så som de ska och jag har ändå bestämt mig för att ringa en förlossningsbarnmorska i ett senare skede för att försöka få lite klarhet i vissa saker. Så jag nöjer mig kanske med det, om jag nu inte får ett ryck och provar byta.

I morgon är det lucia och jag har inte planerat något luciafika eller luciatåg för barnen. Det kanske gör mig till en sämre människa, vad vet jag, men mina barn verkar inte speciellt "gå i tåg"- benägna hur som helst. Går den ena bakom den andra knuffar bakomvarande genast omkull den som går framför och intar ledarposition. Detta upprepas tills dess att någon gör illa sig eller tills jag avbryter spektaklet, ett vrålande luciatåg klarar sig nog både vi och far/morföräldrar bra utan. Kanske nästa år. Eller året därpå, vi får se. Tids nog får de nog äta lussekatter och tåga fram med ljus i hår.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar