tisdag 31 december 2013

Nu är det fest!

Barnen har fått russin och en dricka med sugrör. Själv svepte jag en festis apelsin, en gravid kvinnas bästa vän. Sambon är nere i källaren och maskeringstejpar lister och dörrkarmar, han har fått sig en dosa lössnus och en rulle dasspapper som han kan torka sin snoriga näsa med. Jag och ungarna ska gå till affären alldeles strax och försöka smitta så många som möjligt med snorbaciller. Sen ska vi vara ute i tio minuter. Efter det gör vi ett försök att piffa upp oss, lagar lite mat och äter den. I vanlig ordning går ungarna och lägger sig vid 20, jag och mannen lär slockna kring 22. Lite sent men det är ju ändå nyårsafton... ;) Gott nytt år på er! Mitt nyårslöfte för 2014 är att föda barn, jag kommer inte att misslyckas.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar