fredag 27 december 2013

Jag kommer att glömma.

Jag är väl medveten om att jag börjar bli lite till åren. Det vet man när man hela tiden säger "tiden går så fort" och "har du sett vad det ska bli för väder i morgon".
Jag är även på det klara med att minnesförmågan avtar i takt med att åldern ökar. Därför har jag bestämt mig.
Varje dag asgarvar jag åt något roligt som ungarna säger eller gör. Idag, till exempel. Minna kommer springandes och ropar "Mammaaaaa! Jag är bajsnödig"! En sekund senare kommer lillebror efter och ropar han också; "Mamma! Ap-nödig"! Jag höll på att dö av skratt.

Ovanstående är bara en av de roliga grejerna som ungarna gör eller säger som jag kommer att glömma bort inom en snar framtid. Mitt enda nyårslöfte blir därför att köpa en liten bok där jag skriver upp allt sånt där som bara jag och barnens far tycker är roligt. Då kan vi skratta åt det på ålderns höst som ju lär komma snart... tiden går ju sååååå fort.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar