torsdag 28 april 2011

Det ena och det andra

Inte världens bästa kvalité på videoklippet men ni ser ju i alla fall. Ungen tar sig framåt och älskar telefoner. Idag har vi varit och hälsat på Mini´s moster Ida hela dagen, självklart var bebisen på ett strålande humör, som alltid när vi är borta. Vi käkade på Chiliköket och tog en sväng på Elgiganten, Minna vaken, glad och nyfiken. Man kan nästan tro att någon lobotomerat henne.

Ikväll är det tjejkväll på stan. Jag hade gärna varit där och handlat lite, fick ju till och med erbjudande om sällskap, men sambon jobbar kväll och Minigrisen sussar så sött i sin säng redan klockan 19 så det bidde ingenting. Trist, det var hundra år sedan jag var på stan med någon annan och gick i affärer och snackade strunt. Man kunde nog till och med ha tagit ett glas vin och bara tittat på folk.
Ibland är jag en dum och elak människa. Jag tittar på folk och tänker "Men heeeeerrreguuuu så hon/han ser ut". Jag menar, hur ser JAG ut då? Tunt, flygigt hår, osminkad, oftast i mjukis.. jag är ju en dekmorsa för fan! När jag sminkar mig tar det två minuter innan jag råkat klia mig i ögat och kletat ut mascaran. Jag vill nog inte veta vad folk tänker om mig.

Såg på väderrapporten på tv, det ska tydligen regna i morgon vilket innebär att sambon inte kommer att kunna olja in bron som han förberett idag. Han har nog tvättat den i onödan, stackarn. Positivt med det hela är dock att han då kan hjälpa mig vika tvätt, jag hatar hatar hatar det och försöker alltid smita undan.
Förresten tror jag att jag har lite ont i ryggen, då ska man ju inte vika tvätt har jag hört. Det är nog lika bra att det regnar imorrn.

3 kommentarer:

  1. Ha ha.. Har inte tid att vika tvätt. Måste ju sitta och vakta bron så att ingen går på den!

    SvaraRadera
  2. Hehehe...men du, ibland får man ha såna dagar! Man får tänka illa om andra om man så vill, bara man tänker för sig själv ;) Svar på din fråga, jo jag bor på lilla Åland så visst en av alla dessa underbara öar trallar jag på :)

    SvaraRadera
  3. Nej, bäst du låter bli tvätten ;)
    Men du, vi får boka in nästa tjejkväll. Egentligen skiter jag i hela konceptet, det är mkt folk mest - men det är en bra anledning att ta sig bort fr hemmets 4 väggar för ett par timmar. Jag har en idé. Nästa gång det är tjejkväll då är vi där tidigt så vi får plats vid ngt bord, vi äter till och med en lätt middag ute. Sen dricker vi vin och bara kommenterar folk som handlar hysteriskt? :D Äru på?

    SvaraRadera