lördag 30 april 2011

Grattis kungen, hejja Sverige!

Grattis kungen på din födelsedag. Jag vet att du inte läser min blogg men nu har jag gjort årets goda monarki-gärning.

Monarki. Många har en massa åsikter om det, avskaffa eller ha kvar, bra eller dåligt. Jag har inga som helst tankar kring det. Jag bryr mig inte, helt enkelt! Måste man tycka något om monarkin? Spelar det någon roll att vi ger en massa miljoner till kungen? Det är ju inte som om de bättre behövande hade fått dem i stället, om man nu avskaffade kungahuset. Pengarna hade säkert gått till något ännu onödigare, typ bygga tusen nya rondeller i Härnösand.

Jag har hört att det är hockey ikväll så jag säger väl hejja Schweden. Jag är inte den som är den, nog hejar jag på Sverige. Däremot så kollar jag inte på matchen, fy så trist.

Nu är middagen serverad, sambon är förste kock (haha det var lite roligt, fattar ni?) i vårt hem och jag klagar absolut inte!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar