söndag 3 april 2011

Man kan ju inte annat än...

att gratulera Jenny (www.jeanny.blogg.se) och hennes karl som fått en liten flicka! Bebisar ploppar ut till höger och vänster och jag tycker att det är lika roligt varje gång. Jag kommer inte ens ihåg att Minna varit så yttepytteliten som bara en nyfödd bebis kan vara men med största sannolikhet var hon ju det. Nu är hon en rejäl bit som man får ont i ryggen av att bära omkring på.


Nya rundan 6,5km, personligt rekord idag, klockade in på precis en timme. Utan stavar med hund som inte ville följa med och drog bakåt i kopplet.
Jag tyckte att det var en ganska bra tid men visst går det att promenera fortare om man vill, vi får väl se var det landar tidsmässigt i slutändan.
Det är en mysig runda med många fina hus att titta på, det gillar jag. Trista storvägsrundor med lastbilar som dundrar förbi är inte speciellt trevliga.

Dagens snackis har definitivt varit plusgraderna, på facebook, med grannar... så jag skiter i ytterligare tjat om dessa, ni har garanterat redan pratat om dem/sett dem i någons uppdateringar eller kanske till och med kollat själva på er termometer.
Jag vill däremot få informera er lite om ett av våra projekt, nämligen "Operation Stuga". Det är nämligen så att vi råkat få en fin liten röd stuga av min far, en timrad sak som är typ tusen år gammal. Den måste lagas och fixas på alla möjliga sätt och vis men första steget blir att riva upp golvet och befria den gamla stugan från lite mögel.
Alltså, jag vet ju inte mycket om stugor och så, vad jag å andra sidan är extremt medveten om är hur jävla jobbigt det är att renovera. Vi är långt ifrån färdiga med huset och nu har vi tagit oss an en möglig stuga i ett myggparadis. Vi får väl se hur detta slutar men lite gråt och tandagnisslan längs resans gång lär det garanterat bli.

Länk

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar