fredag 9 mars 2012

Dagens inlägg.

I dagens inlägg vill jag passa på att tacka Malla för bak-erbjudandet (alltså bak som i baka, baka liten kaka), det uppskattar jag men jag måste tacka nej.
Dels för att jag aldrig gör ett skit för henne, jag känner mig som en snål jäkel som får barnkläder och grejor till höger och vänster utan att ha något att ge tillbaka och dels för att när ungen väl är utpressad kommer detta hus att vara fikafritt för all framtid amen. Utom när det är kalas och sånt, då får man bita i det sura äpplet (den söta tårtan?...). De som kommer och vill titta på bebisen får, precis som förra gången, nöja sig med kaffe, om de inte tagit med sina egna bullar. Då kan de möjligtvis få äta dem.
Varför så sur-tjurig om fikat, undrar ni säkert nu?
Det handlar inte om det, egentligen.
Det handlar om att jag egentligen inte är någon fikamänniska, jag vill inte lura folk att tro att jag är en fikamänniska och känna mig tvungen att alltid ha fika hemma utifall någon skulle komma förbi- folk ska veta att här finns inget fika att hämta.
Mest av allt är det väl för att jag inte litar på mig själv, kanske. Dagarna av hejdlöst frossande är över så fort lillebror ser dagens ljus och jag kan garantera att jag inte kommer att kunna hålla mig om jag har en massa Malla-fika hemma. Jag har minsann sett hur gott det ser ut!
Så tack, men nej tack!

Jag kommer senare i år att presentera min alldeles egna utmaning, den blir något att bita i men med mycket planering och stenhård disciplin så kommer den nog att gå vägen!

Huvudvärken, för er som bekymrar er över mig, försvann först sent igår eftermiddag. Jag grinade igår morse för att det gjorde så ont, då kom Minna med snutten och tutten och erbjöd dem så snällt, för visst känns ju allt lite bättre med snutte och tutte till hands? Hon strök mig så försiktigt i håret och fastän jag fortsatte grina var tårarna som kom just då faktiskt "jagälskardigmestihelavärlden"-tårar.

Nu ska jag faktiskt ta och planera morgondagens äventyr, jag är klar med dagens känns det som.

Har jag förresten berättat att jag fått cravings? ... och inte vilka som helst. Förutom apelsiner, som jag äter ungefär tusen av per dag, så har jag två lukt-cravings. Den ena är ångan som kommer ur diskmaskinen när den precis blivit klar och man öppnar den. Tur att vi har diskmaskin.
Den andra är lite ohälsosam och därför försöker jag att minimera gångerna jag ger mig hän och sniffar... det är nämligen bensin-avgaser. Från bilar (helst äldre modeller, de luktar mer) och SKOTRAR! Aaaaaah.... jag får lust att gå över till OK och ställa mig bakom en skoter på tomgång bara jag skriver om det! Det går inte att beskriva i ord men det luktar så förbannat, förbannat gott! Jag vet som sagt att det inte är nyttigt, inte för mig och framförallt inte för bebis, men att någon enstaka gång råka ställa sig i avgasmolnet... jag kan inte låta bli.

1 kommentar:

  1. haha okej, jag ska INTE baka! lovar :)
    ses imorgon, det ska bli trevligt och jag bjuder endast på kaffe!

    SvaraRadera