onsdag 28 mars 2012

Upp till bevis.

Idag blir det antagligen en onödig resa till Skellefteå... eller så ligger han med någon annan kroppsdel än huvudet ner och då vet jag inte riktigt vad som händer.

Kanske skulle ta och förtydliga mig, omföderskors babysar fixerar sig inte sällan först när vattnet gått. Däremot brukar de ligga med huvudet ner och inte kunna vända sig åt något annat håll pga. platsbrist.
Min baby har alltså, i alla fall till idag, kunnat vända sig lite precis som han vill. Jag har ingen aning om hur han ligger och det är det som gör mig lite stressad. Jag har börjat fundera lite mer omkring sätesförlossning vs. snitt och skulle gärna vilja veta innan förlossning vilken kroppsdel som visar sig först- kommer han med röven först och säger fuck you eller tittar han ut med sin kala hjässa? Hur som helst, jag vill ha möjligheten att bedöma risker och fördelar med en sätesförlossning och verkligen var förberedd om det nu skulle bli så, jag vill inte att det ska komma som en överraskning.

Som sagt, vi får väl se idag. Rimligtvis borde han inte kunna vända sig mer nu, han är ju trots allt snart färdigbakad och SÅ stor mage tycker jag inte att jag har.

Kommer väl med en uppdatering senare :)

3 kommentarer:

  1. Hoppas han bestämmt sig och ligger med huvudet ner nu =)
    Grejen i magen min var ju fixerad förra veckan men jag börjar fundera om den vänt sig igen... tycker det sparkar lite för mkt neråt :S återstår att se :P
    Håller tummarna att det går bra idag!
    Du måste upppdatera sen :)

    SvaraRadera
  2. Och här håller jag alla tummar och tår! =)
    Annars äre bara att trycka ut honom med röven först! Min mosters fd sambo föddes i säte och vägde 5 kg. Fast...Han kanske blev sista barnet av just den anledningen ;)

    SvaraRadera
  3. Dom ska ju mäta bäckenet och sånt va om du bestämmer dig för att föda i säte?
    Alltså jag hörde så mycket om det ena och det andra ang säte vs snitt. Min bästa vän FICK INTE föda i säte, do gjorde inte det på sunderbyn för 10 år sen. Jag hade fått göra det om jag ville.
    Det finns risker med båda grejerna men det kommer gå bra vilket det än blir.
    Jag hoppas du gör ett inlägg om att han ligger med huvudet neråt helt enkelt :)

    SvaraRadera