tisdag 20 mars 2012

Hela dagen ute...närapå.

...och jag kan säga att jag smorde minsann in mig med SPF 15 innan vi gick ut. Rynkhud är inget för mig!
Minna hade jättetrevligt, jag hade jättetrevligt och sambon också. Lilla damen sov nästan två timmar i vagnen efter alla äventyr och spännande saker.
Hon hittade lingonris, men trodde att det hette "lingonGris", så hon nöffade åt det. Sen slickade hon på en sten, och på en kotte. Till sist åt hon upp lingongrisen.
Nog om den dagen.

Jag har nämligen kommit till insikt om att jag är väldigt lyckligt lottad.
Trots att jag är gravid (okej, nu börjar det väl bli lite tungt men hey, det är bara två veckor kvar till BF) har jag aldrig känt att jag inte orkar göra allt det jag vill göra, i den takt jag vill och när jag vill. Min kropp har hängt med fint och inte ens nu tycker jag att magen är speciellt i vägen. Visst, jag kutar inte uppför Durrnäsbacken i raketfart och jag går ungefär lika fort som en snigel men vanliga saker som städning och sånt går som en dans.
Tycker lite synd om de som får det jobbigt tidigt i graviditeten (allt före v 30 räknar jag som ganska tidigt, eller i alla fall inte sent), det måste vara skittråkigt att inte vara sig själv i så många veckor! Jag skulle då bli jävligt bitter i alla fall. Som jag känner mig nu skulle jag LÄTT kunna vara gravid i någon månad till och det tycker jag bara är bra. Förhoppningsvis har jag kvar samma energi när plutten kommit ut!
Har inte känt av något jättehögt blodtryck idag, kan bero på att jag numera kopplat bort jobbet helt och ägnar mig åt mindre uppstressande saker, så som att strosa runt på Willys i en timme eller två :P

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar