lördag 19 mars 2011

Alldeles ny.

I morgon för precis ett år sedan (ja typ om man kan säga så) fick jag och min sambo reda på att Minno-Pinno, aka Ärtan, låg i min mage och jäste. Nu är hon tre och en halv månad. Jag har blivit ett år äldre och ... idag fick vi veta att Ärtan 2 är tillverkad!!! ....NOT. Men vi har köpt en ny dator och det är skitsvårt att skriva på tangentbordet när man inte är van. Det blir fel hela tiden, irriterande.

I morgon ska vi på dop. Jag är inte så mycket för just dop-högtiden, Minna ska ju till exempel inte döpas. Visst är det en fin tradition och så men jag ser det mer ur en religiös synvinkel- dopet är ju en invigelse i kristendomen, man lovar liksom att lära sitt barn den kristna tron och sånt och jag+kyrkan= tack, men nej tack. Vill Minna bli döpt senare i livet får hon det. Vill hon inte-fine.
Däremot respekterar jag att man döper sitt barn, alla tänker inte lika som jag och de får gärna göra på sitt eget sätt. Det ska bli kul att se lilla E imorgon!

Nu lägger jag ner för ikväll, det har tagit en halvtimme att skriva det här lilla inlägget för jag skriver fel hela jävla tiden.

4 kommentarer:

  1. Haha ärtan nr 2, som jag satte i halsen ;)

    SvaraRadera
  2. haha jag satte också i halsen! :P
    men alltså, ursäkta om jag är trög, när fyller du år? har jag redan grattat eller har jag missat?

    SvaraRadera
  3. Alltså snacka om att jag tappa hakan för stunden!!! Nej men visst, grattis sku man ha sagt då, tror de var mer de här exakt på ett år isf...men ja, har du haft födelsedag säger jag grattis :)

    SvaraRadera
  4. meeeen jag som trodde du gett upp bloggandet :P
    jag tänkte på dig senast idag. visst låter det klyshigt? håh.
    jag är alltid promenadsugen!
    hur är det men lill-Minna? Är hon mer glad nu?
    och om du har problem med datorn ska du ju komma hit med den!

    SvaraRadera