söndag 6 mars 2011

Det man inte gör idag...

...måste man göra i morgon.
Därför passar jag alltid på att göra så mycket jag orkar "idag", fast det är ju konstigt faktiskt, att det ändå finns en massa kvar att göra "i morgon". Ett mysterium, eller så är det jag som gör för lite bara.

I morgon har jag varit med i viktklubb.se i ett helt dygn. Man väger sig på måndagar. HUR MYCKET tror ni att jag har gått ner? Jag slår på stort och gissar på sjutton kilo.

Dagen i korthet: Tvättat för lite (inget alls, inte ett enda fjuttigt litet plagg. Det är inte jobbigt att tvätta om man jämför med hur det var förr i tiden men fi farao så trist det är att vika all tvätt när den torkat).
En promenad som gjorde ont på grund av ett stort skavsår.
Minna har sovit alldeles för lite för sitt eget bästa, som vanligt.
Haffat fyra böcker och syrrans gamla bokmärken som hon samlat och sorterat så fint. Böckerna ska jag läsa, bokmärkena ska Minna få när hon blir större. Typ om fem år.
Nu på kvällen när babyn somnat har jag dammtorkat och plockat ur diskmaskinen. Alltid något. Jag borde dammsuga men det vore kanske dumt för då vaknar nog babyn igen. Det kanske är sånt som gör att saker alltid blir kvar till morgondagen.

I morgon ska vi gå till Stor&Liten och stjäla kaffe från kyrkan igen. Fast sambon ska följa med och känner jag honom rätt betalar han för sig. Det blir inte lika spännande som förra gången alltså, men kanske trevligt ändå.
13.15 ungefär får Minno sin storspruta. Jag har förvarnat henne så hon kanske rymmer innan dess, vem vet. Det skulle då jag ha gjort.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar