tisdag 8 mars 2011

Men det var då värst.

Stökig natt inatt. Inte så där stökig som vissa nätter kunde vara förr i tiden, med vin, sång och dans. Nejdå. Det är bara bebisen i huset som vaknat några fler gånger än vanligt. Tror att hon har nåt knäppt i magen för igårkväll och imorse fick hon upp sura uppstötningar, ganska mycket varje gång.
Intressant.

Jag ska ta och snabba mig här, har en massa saker som ska göras innan sambon, bebisen och hunden kommer tillbaka från sin förmiddagspromenad. Normalt sett så brukar jag också följa med men mitt skavsår, size mega, hindrar mig just idag.

Sen måste jag bara påpeka att Minna ska vaccineras idag, inte igår. Fast det kunde lika gärna ha varit igår för vi fick två lappar med två olika datum men jag körde uteslutningsmetoden. Jag uteslöt alltså att åka dit igår. Ingen ringde arga signaler så jag antar att det var idag, då.

Igår klappade min sambo en hackspett. Den måste ha varit sjuk för den satt bara där, uppburrad vid fågelbordet, och gick omkring lite då och då. Att man fick klappa den bevisar väl kanske att allt inte stod rätt till. Så herr F klappade den. Jag räknar kallt med att han insjuknar i fågelinfluensan om en sisådär tre, fyra dygn.
Minna har börjat "prata" massor. Eller hon protesterar mest med ett högt, klagande läte. Över att ligga på golvet, bli buren, byta blöja, ta på kläder... ni fattar. Hon protesterar över ALLT.
Jag börjar tro att kombinationen jag och Herr F inte var så lyckad ändå. Han var tydligen hyperaktiv som barn och jag, jag hade ett jävla humör. Det tillsammans blir ju .. oj oj oj. Men Minna är så söt när hon ligger och klagar, allt är bättre än skrik! Sen har jag gärna en unge med lite ruter i, det blir ju liksom ingen match annars ;P

Såg ni förresten "En unge i minuten" igår? Åååååhhh... jag är fan knäpp som börjar längta efter nästa (om det nu blir någon) förlossning redan. Det är ju bara en sån obeskrivligt skön känsla, när bebisen kommit ut och ligger på magen!
Men varför får man inga mössor till bebisarna i Sunderbyn? Tycker de att de ändå har det så varmt inne, eller? Nåja. Nästa unge (om det nu blir någon, än en gång) föds i Skellefteå där kanske man får en mössa.

1 kommentar:

  1. Haha jag funderade på samma sak om sbyn! Får dom mössor där!? Nej tydligen inte då och det får man inte i Skeå heller :-p

    SvaraRadera